نخبگان شركت بهره برداري متروي تهران در عرصه هاي مختلف

شركت بهره برداري متروي تهران به بركت وجود مديران ارشدي جوان، خوشفكر و انقلابي توانسته گامهاي بلندي را در عرصه هاي مختلف بردارد و نخبگاني را تربيت و به جامعه هديه دهد.

از ميان اين عزيزان مي توان به موارد زير اشاره نمود:

۱- مادحين اهل بيت و قراء قران :آقايان پدرامي- رحماني-خداجو- ارضي فرد- جباري- مرادي حريت- موسوي

۲- شعراي اهل بيت: آقايان لطفي

۳- ورزشكاران در رشته هاي مختلف مانند

شنا

قهرماني كارگري كشور در سال ۸۹

قهرماني كارگري استاني كشور در سال ۹۰

مسئول هيات شنا آقاي اسماعيل اسفندي

اعضاي تيم آقايان:شهروز شريفيان-مهرداد يوسفي مقدم-عليرضا قدياني-فرزاد فيروزي-كورش وجداني

تنيس روي ميز

قهرماني شهرداري تهران در سال هاي ۸۸ الي ۹۰

قهرماني كلانشهر هاي كشور كشور

آقاي عبدا... رمضان قرباني

واليبال

قهرماني شهرداري تهران در سال ۸۹

نايب قهرماني كارگري تهران در سال ۸۹

مربي: آقاي طالب شعباني

اعضاي تيم: آقايان هوشمند-صالحي نژاد-برزگري- ميرزايي-شنگل نيا-ده مست-قدرتي- بازارگرد-محمدزاده-ثابت ايمان

بدمينتون

مقام هاي دوم و سوم شهرداري هاي تهران در سال ۸۹ آقايان طالب شعباني و محمد رضا كاتبي و در سال ۹۰ آقايان روح ا... طباطبايي و وحيد اسماعيلي

فوتسال

قهرماني شهرداري تهران در سال ۸۹

قهرماني كلانشهر هاي كشور در سال ۸۹

صعود به ليگ برتر كارگري در سال ۸۹

قهرماني كاركنان دولت در استان تهران در سال ۸۹

قهرماني شهرداري تهران در سال ۹۰

نايب قهرماني قهرماني شهرداري تهران در سال ۹۰

قهرماني كاركنان دولت در استان تهران در سال ۹۰

مربي: آقاي طالب شعباني

سرپرست تيم: آقاي عبدالرضا اسدي

اعضاي تيم آقايان: -بهمن دار-خليفه قلي-عباس پور-يوسف پور-حيدر پور-خان زاده- چگيني فرد-فراهاني-پاكدل-رعناي مهرپور-صحت-علمدار-قلندري-اشوري-عقابي-جعفري نژاد

كشتي:

قهرماني شهرداري تهران در سال ۹۰ آقاي حيدر حمزه لو

سومي شهرداري تهران در سال ۹۰ آقاي رضا وحدتي

شطرنج

مسئول هيات شطرنج : آقاي مهدي رودسرابي

عضو تيم:آقاي رحيم تعاون

۴- اراده دهندگان مقالات علمي به داخل و خارج از كشور

 

آیت الله ری شهری: توفیق توسعه ضلع غربی حرم عبدالعظیم(ع) نصیب شهرداری تهران شد

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) در مراسم کلنگ زنی صحن آیت اله کاشانی واقع در ضلع غربی حرم گفت: توفیق توسعه ضلع غربی حرم نصیب شهردار تهران شد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، آیت اله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت صحن آیت اله کاشانی واقع در ضلع غربی آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) که با حضور امام جمعه شهرری و شهردار منطقه ۲۰ برگزار شد گفت: توسعه ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با عنایت و همکاری شهردار تهران امکان پذیر شد و توفیق توسعه ضلع غربی حرم عبدالعظیم(ع) نصیب شهردار تهران شد.آیت اله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اقدامات موثر شهرداری درخصوص اجرای طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و اجرای پروژه های عظمیی همچون امتداد بزرگراه امام علی(ع)، احداث خط۶ متروی تهران و بهسازی اطراف آستان خاطرنشان کرد: در تمام ادوار همکاری شهرداری با شدت های مختلف شامل آستان شده که در زمان مدیریت فعلی، شهردار تهران و شهرداران منطقه با شدت بیشتری پیگیر اجرای طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) بوده اند.
وی به دیداری که با شهردار تهران داشته است اشاره کرد و تصریح کرد : توسعه مصلی، ضلع شرقی حرم و احداث کتابخانه نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته که امیدواریم مبدا خیری برای دیگر کارها شود.
وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری در راستای توسعه معابر اطراف حرم خاطرنشان کرد: شهرداری در این مدت اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده است و بافت‌های فرسوده اطراف حرم را به طرح قابل بهره‌برداری تبدیل کرده است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان با اشاره به اجرای طرح شبستان آیت‌الله کاشانی تصریح کرد : این اقدامی که در راستای توسعه داخل حرم صورت گرفته کار ویژه‌ای است و این توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود و با اجرای آن مجریان این طرح تا قیام قیامت از این عمل نیک بهره‌مند می‌شوند.
با اجرای کامل طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع)، منطقه ۲۰ متحول می شود
مجتبی عبدالهی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به احداث پارکینگ طبقاتی، مراکز فرهنگی و سرویس های بهداشتی در طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هکتار از اراضی اطراف حرم در دست اقدام شهرداری است و بیش از ۱۵ هکتار از آن به فضای سبز تبدیل می شود که همراه با چشم انداز گلدسته های حرم عبدالعظیم(ع) است.
عبدالهی خط ۶ متروی تهران و امتداد بزرگراه امام علی(ع) تا بهشت زهرا را از جمله پروژه های مهم این منطقه برشمرد و تصریح کرد: طول مسیر اتوبان امام علی(ع) ۳۷ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در منطقه ۲۰ قرار دارد و ۵/۳ کیلومتر آن در قالب حرم تا حرم آغاز شده که به زودی به بهره برداری می رسد و ۵/۶ کیلومتر آن نیز که از دولت آباد تا بزرگراه شهید آوینی است تا پایان شهریور سال آینده اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های مورد اشاره منجر به ورود و تردد زائران بیشتری به حرم سیدالکریم خواهد شد گفت: شهرداری تهران در کنار مدیریت آستان ساخت ضلع غربی حرم را تا مرحله سفت کاری به عهده گرفته با ساخت حدود چهارهزار متر مربع بنا، صحن آیت اله کاشانی به حرم مطهر ملحق می شود که در کنار ساخت شبستان احداث ساختمان اداری، کتابخانه و کفشداری نیز پیش بینی شده است.
شهردار منطقه ۲۰ به نگاه ویژه شهردار تهران به این منطقه یادآور شد: توسعه مصلی و مکان یابی ساخت حوزه علمیه خواهران نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
عبدالهی در ادامه به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صرف امور فرهنگی و آموزشی با محوریت مساجد می شود و این درحالی است که در حال حاضر ۲۰مسجد توسط شهرداری در حال ساخت است که سه مسجد آن متعلق به منطقه ۲۰ است.
توسعه ضلع غربی حرم حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که تا مرحله سفت کاری با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال را شهرداری منطقه ۲۰ اجرا خواهد کرد.

بررسی راهکارهای مرد عمل در سال جهاد اقتصادی

دکتر قالیباف مرد عمل

 

دکتر قالیباف اخیرا در گفتگو با “شفاف” از مهمترین اولویت های شهرداری تهران در سال “جهاد اقتصادی” سخن گفته است. بررسی دیدگاههای دکتر در این مصاحبه حاکی از آن است که قالیباف به طور خلاصه جهت تحقق این شعار کلیدی و مهم سال سه راهبرد عمده را در نظر گرفته است:

۱-تحقق درآمدها در حوزه سرمایه‌گذاری جهت بهره برداری از پروژه های شهرداری ،۲-رساندن هزینه های شهرداری تهران به حداقل و کاهش هزینه پروژه ها و ۳-کوچک کردن شهرداری ها در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی.

اما بررسی محورهای پیش رو و مورد تاکید دکتر قالیباف، به ویژه دو محور اول، این نکته اساسی را در اذهان متبادر می سازد که در کنار پیش رو بودن سال جهاد اقتصادی و عزم جدی شهردار قالیباف در راستای التزام به این شعار و اولویت مهم سال، اما نکته ای که بیش از پیش سبب شده تا شعار “تحقق درآمدها با استفاده از کاهش هزینه ها” از سوی شهردار عملگرای پایتخت به عنوان سرلوحه اقدامات ایشان قرار گیرد، ذکر این مصیبت است که شهرداری تهران امسال نیز قرار است با بی مهری های همچنان پایدار ۵ ساله خود از طرف دولت دست وپنجه نرم کند، به هرحال آنچه که “اظهر من الشمس” است، این است که امسال نیز تهران می بایست در سایه مدیریت توانمند و عقلانی شهردار عملگرا و نیروهای عملیاتی و کاردان آن با سخت ترین شیوه های ممکن هزینه های مربوط به اداره و گردش چرخ امور شهری و بویژه امور مربوط به حمل و نقل شهری را به حرکت در آورند، تا از این بین کمترین آسیب به نیازهای اساسی شهروندان عزیز پایتخت وارد شود.

خطوط مترو تهران در سال جهاد اقتصادی توسعه یابد

تین نیوز: عضو فراكسیون مدیریت شهری نامگذاری سال 90 به نام جهاد اقتصادی را حلقه تكمیل زنجیر توسعه اقتصادی می داند و معتقد است كه مدیران شهری در كلانشهرها باید در این سال كیفیت خدمات رسانی خود به مردم را توسعه دهند.

سید شریف حسینی، عضو فراكسیون مدیریت شهری كه سال جهاد اقتصادی را سال پویایی فعالیت های اقتصادی در كلان شهرو توسعه خدمات رسانی به مردم می داند، به سخنان محمود احمدی نژاد مبنی بر افزایش اعتبارات مترو در سال جاری اشاره می كند و این اقدام دولت را نشانه ای در جهت محقق شدن این شعار در كلانشهر تهران می داند.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیزدر رابطه با صحبت های احمدی‌نژاد در خصوص اضافه شدن 5 برابری بودجه شهرداری گفته است: من فکر می‌کنم که در قانون بودجه مشخص است و دیوان محاسبات هم در خصوص پرداخت‌های بودجه محاسبات لازم را انجام داده است.

وی، در خصوص بودجه دو میلیارد دلاری متروی تهران و سایر کلان شهرها که هنوز از سوی دولت به شهرداری پرداخت نشده است، ابراز امیدواری كرده است كه مجلس در سال 90 آن را تمدید کرده، در بودجه سال جدید بیاورد.
عضو فراكسیون مدیریت شهری،  می گوید: با توجه به صحبت های رییس جمهور در این ارتباط انتظار داریم توسعه خطوط مترو در تهران تسریع شود.
عضو كمیسیون صنایع و معادن، می گوید: نامگذاری سال 90 از سوی مقام رهبری به عنوان یكی از حلقه های زنجیر توسعه براساس سند چشم انداز 20 ساله حاكی از قرار گرفتن ایران در مدار رشد و توسعه است.
عضو فراكسیون مدیریت شهری كه سال جهاد اقتصادی را از جمله های حلقه های تكمیل زنجیر توسعه ایران می داند، ادامه می دهد: درا ین ارتباط كلانشهرها باید خدمات بیشتری را به مردم ارایه دهند؛ چرا كه مهم ترین هدف توسعه اقتصادی افزایش رفاه مردم است.
عضو كمیسیون صنایع و معادن، مهم ترین موضوعی را كه مدیران كلان شهرها در اجرای اهداف جهاد اقتصادی باید به آن توجه كنند را توسعه صنعت می داند و معتقد است كه صنعت موتور محركه اقتصاد كشور است و بدون توجه به آن جهاد اقتصادی هم در ایران محقق نمی شود.
حسینی، توجه به صنایع را در كلان شهرها از آن رو مهم می داند كه هم اكنون بخشی از آلودگی هوا در برخی از شهرها به ویژه تهران به دلیل استقرار صنایع در محدوده شهرها است.
وی، ادامه می دهد: برای این كه شهری عاری از آلودگی داشته باشیم باید خروج صنایع از شهرها را در دستور كار خود قرار دهیم؛ ضمن این كه توسعه صنعت را نیز مدنظر داشته باشیم.
به گفته این نماینده مجلس برای حل این معضل می توانیم از قوانین مربوط به كسب و كارهای مزاحم استفاده كرده و صنایع را به خارج از شهرها منتقل كنیم.
حسینی، از دیگر اولویت های مدیران شهری در سال جهاد اقتصادی را توسعه حمل ونقل شهری می داند و ادامه می دهد: حلقه متصله در اصلاح الگوی مصرف سوخت، همت مضاعف و كار مضاعف و جهاد اقتصادی توسعه حمل ونقل عمومی در كلانشهرها است.
به گفته وی، تحقق این امر نیازمند فرهنگسازی گسترده در جهت استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و هچنین ایجاد ظرفیت های فراوان در این بخش است.
عضو فراكسیون مدیریت شهری، تحقق این امر را مستلزم همكاری دولت با شهرداری ها و مردم می داند و خاطرنشان می كند: در سال جهاد اقتصادی و با توجه به سخنرانی رییس جمهور مبنی بر افزایش اعتبارات مترو در تهران ، انتظار داریم احداث خطوط مترو در تهران در سال جاری رشد قابل ملاحظه ای یابد.
عضو كمیسیون صنایع و معادن، ادامه می دهد: البته در كنار این مسایل نباید توسعه خطوط اتوبوسرانی و تاكسیرانی را نیز از نظر دور نگه داریم؛ ضمن این كه تلاش كنیم تا كیفیت خدمات رسانی در این بخش ها را نیز افزایش دهیم.
حسینی، آلودگی هوای تهران را از جمله مهم ترین معضلاتی می داند كه طی سال های اخیر مسوولان و ساكنان پایتخت با آن مواجه بوده اند.
وی، در این ارتباط می گوید: سال 89 تهران ركورد آلودگی را زد و شهر بیش از یك ماه در حالت اضطرار قرار داشت، این در حالی است كه مسوولان هر زمان كه وضعیت شهر غیر عادی می شود به این مساله اهمیت می دهند.
عضو كمیسیون صنایع ومعادن، با اشاره به اظهارنظرهای صورت گرفته مبنی بر این كه تهران امسال هم چندان پاك نخواهد بود، خاطرنشان می كند: بهتر است برای جلوگیری از تكرار آنچه كه در سال 89 در تهران رخ داد، به برنامه ریزی جزیی، میان مدت و بلندمدت در این ارتباط اقدام كنیم.
وی، توسعه محدوده طرح ترافیك، جلوگیری از ورود خودروهای فاقد آرم در داخل محدوده و زوج وفرد كردن خودروها را راه حل های مقطعی برای مقابله با آلودگی هوای تهران می داند و می گوید: زمانی كه تهران در وضعیت فوق العاده قرار ندارد باید تلاش كنیم تا با برنامه ریزی بلندمدت به صورت ریشه ای این معضل را حل كنیم.

حسینی، به آموزش شهروندان در تمام سطوح در این ارتباط اشاره می كند و ادامه می دهد: رسانه ها و دولت باید به مردم آموزش دهند تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنند.
وی، بهترین توجیه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی را تضمین سلامت مردم می داند و خاطرنشان می كند: البته دولت و شهرداری هم باید به این مساله توجه داشته باشند كه در كنار آموزش به مردم باید ظرفیت های ناوگان حمل ونقل عمومی را توسعه دهند تا مردم با صرف كمترین زمان بتوانند امور جاری خود را انجام دهند.

رئيس شوراي فرهنگي مترو: مسافران سفر فرهنگي را تجربه مي كنند


شوراي فرهنگي مترو در تيرماه سال 1390در شركت بهره برداري مترو با هدف گذاري فرهنگي و در راستاي سند راهبردي فرهنگي تأسيس شد اين بخش براي مسافرين به صورت مدون برنامه هايي فرهنگي و هنري را برنامه ريزي و اجرا مي كند. هادي زند، دبير شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران در خصوص اين شوراي فرهنگي گفت:روزانه از طريق 72 ايستگاه مترو دو و نيم ميليون مسافر كه بيشتر قشر فرهيخته و دانشجويان هستند جابه جا مي شوند اين اتفاق ما را مكلف مي كند كه علاوه بر وظايف خدماتي، فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي را در مترو، با برنامه ريزي مناسب و با توجه به ظرفيت هاي موجود براي مسافرين محقق سازيم.
وي گفت: در واقع تلاش مي كنيم شوراي فرهنگي را تبديل به يك نهاد خدماتي و اجتماعي براي مسافران كنيم.
هادي زند شاخصه اصلي كار فرهنگي را اثرگذاري بر انديشه و رفتار مسافرين عنوان كرد و گفت: نگاه ما به كار فرهنگي پروژه اي و مناسبتي نيست بلكه موضوع محور است و با توجه به نظرسنجي كه از مسافرين صورت گرفته بعضي از موضوعات در اولويت و برنامه ريزي و اجرا قرارگرفته است كه نتيجه بازخورد نظرات مسافرين مترو است. بعضي از اين موارد ترويج و روحيه ايثار، پايداري و ايجاد روحيه شادابي و نشاط، آشنايي و آگاه سازي مردم با معضلات اجتماعي و... است كه براي هر كدام از محورها برنامه هايي را به صورت سلسله وار تدوين كرده ايم.
دبير شوراي فرهنگي با عنوان اينكه قصد داريم سفر فرهنگي براي مسافرين ايجاد كنيم، گفت: بعد از اين با توجه به ظرفيت مترو، مسافرين منتظر يك رويداد و موضوع فرهنگي در مترو باشند. قصد داريم ايستگاه هاي مترو را با توجه به موقعيت ايستگاه و تنوع مسافرين، هويت بخشي كنيم. از اين رو ايستگاه چهار راه ولي عصر(عج) با توجه به اينكه در مركز شهر قرارگرفته و مكاني براي تردد دانشجويان و فرهيختگان و در نزديكي چند دانشگاه و تئاتر شهر است به عنوان محل دايمي نمايشگاه هاي فرهنگي و هنري مترو اختصاص يافته است.
وي در خصوص برپايي نمايشگاه ها در ايستگاه هاي مترو گفت: در ماه رمضان اولين نمايشگاه عكس با عنوان «ديدار با آيه ها»، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمايشگاهي با عنوان «قاب آسمان»، در ايام حج نمايشگاه «حج و بيداري اسلامي»، و به مناسبت 13آبان نمايشگاه «استكبار ستيزي» و نيز در ايام سوگواري سالار شهيدان، نمايشگاه عكس عاشورا و محرم برگزار شد.
وي ادامه داد: علاوه بر گالري عكس در ايستگاه چهار راه ولي عصر(عج) نيز، نمايش تعزيه با عنوان «منظر عاشورا» به كارگرداني سيدجواد هاشمي را به مرحله اجرا رسانديم.
دبير شوراي فرهنگي مترو با اشاره به مناسبت 9دي، روز بصيرت گفت: به مناسبت 9دي نمايشگاه عكسي با عنوان «روز ماندگار تاريخ» در ايستگاه هاي متروي چهار راه ولي عصر، امام خميني، دروازه دولت، امام حسين، فردوسي، نواب صفوي، هفت تير، حرم مطهر، صادقيه و كرج برگزار مي شود.
مشاور مديرعامل شركت بهره برداري مترو عنوان كرد: عكس هاي نمايشگاه 9 دي شامل مجموعه عكس هايي از خبرگزاري فارس، مهر، ايسنا و روزنامه هاي كيهان و جام جم بود و كار گردآوري اين عكس ها نيز برعهده انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس قرار داشت.
هادي زند درباره هدف از برپايي اين نمايشگاه ها در مترو گفت: تنوير افكار عمومي در بخش مهمي چون فرهنگ و اجتماع، جريان سازي فرهنگي در سطح شهر تهران و نيز اهميت وحمايت هنرمندان متعهد اسلامي است.
وي درخصوص هويت بخشي ايستگاه ها گفت: با تشكيل يك شوراي مشترك بين شركت بهره برداري مترو و شركت ساخت مترو به اين نتيجه رسيديم كه درساختار بعدي ايستگاه هاي مترو يك پلان فرهنگي برگرفته ازجامعه شناسي، مردم شناسي و هنر متعالي ايراني واسلامي طراحي كنيم. كه در قسمت هاي اين طرح فرهنگي به طراحي نمادهاي تاريخي، سياسي، اجتماعي و هنري بپردازيم.
زند از نظارت جدي شوراي فرهنگي مترو بر فعاليت هاي فرهنگي مترو از جمله نمايشگاه هاي كتاب خبر داد و گفت: شوراي فرهنگي مترو با عزمي جدي بر عرضه محصولات فرهنگي از جمله نمايشگاه هاي كتاب در ايستگاه هاي مترو نظارت دارد و از ارائه كتاب هاي بي كيفيت و نامناسب درمترو جلوگيري خواهد كرد.
وي افزود: قبل از تشكيل شوراي فرهنگي مترو با بعضي از مجموعه ها قراردادهايي در زمينه عرضه كتاب درمترو بسته شده بود اما بعد از تشكيل اين شورا نظارت جدي بر محصولات فرهنگي مي شود. ما اعتقاد داريم كار فرهنگي را بايد به دست كارشناسان فرهنگي سپرد و نه دلالان فرهنگي.
هادي زند به دو شاخصه مهم عرضه كتاب اشاره كرد و گفت: اين شورا قصد دارد كتاب هايي سالم و با تخفيف ويژه به مسافران مترو ارائه دهد و بدين منظور يك تيم از كارشناسان فرهنگي كتاب ها را رصد مي كنند و براي عرضه كتاب به موسسات فرهنگي و انتشاراتي ها مجوز فعاليت و عرضه كتاب هايشان را درمترو مي دهند. ضمن اينكه از طرح و ايده هاي مسافرين و دستگاه هاي فرهنگي براي گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ مطالعه و كتاب خواني استقبال مي كنيم.
گفتني است نمايشگاه عكس 9 دي با عنوان «روز ماندگار تاريخ» 6تا 30 دي ماه در ايستگاه هاي مترو درمعرض ديد علاقه مندان است.

برنامه های فرهنگی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

برنامه های فرهنگی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

ایلنا: دبیر شورای فرهنگی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه ویژه برنامه های فرهنگی این شرکت را به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، هادی زند دبیر شورای فرهنگی مترو در تشریح ویژه برنامه های پاسداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از برگزاری مراسم اهدای جوایز به 33 نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب قبله عشق(مربوط به ماههای محرم و صفر) به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

وی افزود: «به همین مناسبت نمایش شکوه بیداری در 4 ایستگاه منتخب ( انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، دروازه دولت و چهارراه ولی عصر (عج) از 16 تا 22 بهمن در حال اجراست.»

دبیر شورای فرهنگی مترو برپایی نمایشگاه عکس انقلاب با موضوعات دستاوردهای انقلاب در ایستگاه مترو چهار راه ولی عصر (عج) و نمایشگاه عکس فجر بیداری با موضوعات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در7 ایستگاه منتخب در مسیر راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه های شرکت مترو ذکر کرد.

هادی زند، فضاسازی و آذین بندی و نصب بنر در ایستگاهها، پخش کلیپ و نماهنگ در قطارها و پخش سرودهای حماسی در ایستگاهها را از جمله برنامه های دیگر این شورا برشمرد و افزود: «ضمناً همزمان با این برنامه ها، طلاب و روحانیون مبلغ در قالب طرح نسیم حضور در ایستگاهها حضور دارند.»

وی در پایان اعلام کرد که همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر از طرح یادمان شهدا در ایستگاههای مترو پیروزی و شهید کلاهدوز که در این طرح ها 72 شهید از سرداران و امیران دفاع مقدس معرفی می شوند، رونمایی می‌شود.

مترویاران جوان، نونهالان متروی تهران


معرفی طرح
طرح مترو یاران جوان در روز دوشنبه 24 دی ماه هزار سیصد و هشتاد و شش با حضور 60 نفر از مترویاران جوان و سخنان مدیر عامل شرکت در ایستگاه امام خمینی (ره) گشایش یافت.

هدف از اجرای طرح
- اشاعه فرهنگ صحیح استفاده از مترو
- رعایت ایمنی مترو توسط مسافران به زبان کودکانه
- فرهنگ سازی در استفاده درست از مترو با ارایه پیام های فرهنگی

مترو یار جوان کیست
مترویاران جوان فرزندان کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه یا شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هستند که با لباس فرم مشخص در قالب تیم های گروهی چند نفره، به صورت افتخاری در ساعات محدودی از روز در ایستگاه های مترو فعالیت می کنند. وظیفه مترو یار جوان آشنا کردن مسافران با خدمات مترو و توصیه به رعایت نکات ایمنی به هنگام حضور در ایستگاه ها است.

فيلم:هشت قطعه طلايي از بيانات رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران

http://rajanews.com/Files_Upload/49258.jpg

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در اسفند ماه سال 1388 در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، و پیش از خیزشهای اسلامی در منطقه بیان داشتند که: «شکى نیست که براساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ اسلام خواهد بود.»

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري اول / نقاط قوت و ضعف

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري دوم / نقاط قوت و ضعف 2

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري سوم / ضعف هاي ما

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري چهارم / نگاه به آينده

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري پنجم / حكام بحرين

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري ششم / قضاياي داخلي آمريكا

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري هفتم / تهديد هاي نظامي

http://leader-khamenei.com/images/stories/download..l-k.ir.gifكليپ تصويري هشتم / انتخابات

غزلی از آیت‌الله خامنه ‌ای : مناجات با خدا + پاسخ یک عاشق به شعر رهبر

ما خیل بندگانیم ...


ما خيل بندگانيم ما را تو مي‌شناسي

هر چند بي‌زبانيم، ما را تو مي‌شناسي



ويرانه‌ايم و در دل، گنجي ز راز داريم

با آن‌كه  بي‌نشانيم،  ما را تو مي‌شناسي



با هر كسي نگوييم راز خموشي خويش

بيگانه با كسانيم، ما را تو مي‌شناسي



آئينه‌ايم و هر چند لب بسته‌ايم از خلق

بس رازها كه دانيم ما را تو مي‌شناسي



از قيل و قال بستند، گوش و زبان ما را

فارغ از اين و آنيم ما را تو مي‌شناسي



از ظن خويش هر كس، از ما فسانه‌ها گفت

چون ناي بي‌زبانيم ما را تو مي‌شناسي



در ما صفاي طفلي، نفسرد از هياهو

گلزار بي‌خزانيم ما را تو مي‌شناسي



آئينه‌ سان برابر گوييم هر چه گوييم

يكرو و يك زبانيم ما را تو مي‌شناسي



خط نگه نويسد حال درون ما را

در چشم خود نهانيم ما را تو مي‌شناسي



لب بسته چون حكيمان، سرخوش چو كودكانيم

هم پير و هم جوانيم ما را تو مي‌شناسي



با دُرد و صاف گيتي، گه سرخوش است گه غم

ما دُرد غم كشانيم ما را تو مي‌شناسي



از وادي خموشي راهي به نيكروزيست

ما روز به، از آنيم ما را تو مي‌شناسي


كس راز غير از ما نشنيد بس «امينيم»

بهر كسان امانيم ما را تو مي‌شناسي



Click here to visit the Emoticons Mail site Click here to visit the Emoticons Mail site Click here to visit the Emoticons Mail site

در پاسخ به شعر مقام معظّم رهبري(دامت برکاته) ، يک عاشق خوش ذوق اين چنين سروده

که تقديم می کنم به تمام ياران و مدافعان حريم ولايت :


عاشق رهبر ، امام خامنه ای ، رهبر انقلاب ، شعر


ما عاشقان ياريم ، ما را تو مي‌شناسي

هرچند پر گناهيم ، ما را تو مي‌شناسي


در انتظار جانان ، هر لحظه بي‌قراريم

دلبسته بر تو داريم ، ما را تو مي‌شناسي

اي سيّد خراسان ، اي مژده ي بهاران

هرلحظه در رکابيم ، ما را تو مي‌شناسي


لب بسته‌اي و در دل بس راز و درد داري

بگشاي لب، بفرما، ما را تو مي‌شناسي


ما در ره خميني(ره) ، بستيم عهد و پيمان

هستيم ما بر آن عهد ، ما را تو مي‌شناسي


فرموده‌ايد بر ما که اعتماد داريد

ثابت کنيم الحقّ؟! ، ما را تو مي‌شناسي


با يک خروش خشمت ما عالمي بگيريم

شيران بي گريزيم ، ما را تو مي‌شناسي


از شعله‌هاي خشمت اهريمنان گريزان

کوبنده‌ي شياطين ، ما را تو مي‌شناسي


هرچند در برابر ، شرمنده‌ايم از تو

اندر ميان ميدان ، ما را تو مي‌شناسي


با احمدي به راهت سرباز بي نظيريم

صد بار سر ببازيم ، ما را تو مي‌شناسي


ما رهرو شهيديم ، از يأس بي نصيبيم

اميد قلب زهرا(س) ، ما را تو مي‌شناسي



هر لحظه از وجودت عطر نگار آيد

گلزار بي خزاني ، ما را تو مي‌شناسي


ما عکس يار گيريم ، از لحظه لحظه رويت

اي سيّد خراسان ، ما را تو مي‌شناسي



کي مي‌شود بيايد ، برداري آن عَلَم را

بستيم توشه ي ره ، ما را تو مي‌شناسي


.* اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم *.


Click here to visit the Emoticons Mail site Click here to visit the Emoticons Mail site Click here to visit the Emoticons Mail site

 

این هم پاسخ دیگری از سید مقدام حیدری (وبلاگ چشم خدا)  به شعر زیبای رهبر انقلاب :


ما خیل عاشقانیم، ما را تو می­شناسی

یک بانگ و یک زبانیم، ما را تو می­شناسی


سربازتیم آقا، جان را به کف گرفتیم

بر راه خویش مانیم، ما را تو می­شناسی


از هر دیار و قومی جمعی مرید داری

هم پیر و هم جوانیم، ما را تو می­شناسی


ما در میان اغیار، محو و گمیم اما

هر چند بی نشانیم، ما را تو می­شناسی


نه اهل کوفه هستیم، نه از مدینه باشیم

ما خار دشمنانیم، ما را تو می­شناسی


با دشمنان نسازیم، نرد شرف نبازیم

ر بی­کسان امانیم، ما را تو می­شناسی


ما همره پیمبر بر کافران «اشداء»

با خویش مهربانیم، ما را تو می­شناسی


آقا تو جان مایی، جزئی ز دین مایی

صادق در این بیانیم، ما را تو می­شناسی


ما با اطاعت از تو، در انتظار مهدی

آن مصلح جهانیم، ما را تو می­شناسی


ما با تو عهد بندیم، کاین کشتی وطن را

تا ساحلش رسانیم، ما را تو می­شناسی


آقا دعایمان کن، در «وتر» یادمان کن

تا در برت بمانیم، ما را تو می­شناسی

پاسخ حمید رضا فاطمی به شعر یاران خراسانی رهبر :

من عاشـق  آن رهبــر  نورانــی خـویشم

آن دلبــر وارستــۀ  عـرفـانـی خــویشم

عمـری است غمیـنم  ز  پریشانـی آن  یار

هـر چنـد که  محزون ز پریشانی خویشم

در دام  بـلایت  شـده ام  سخـت  گرفتـار

امـواج  بـلای دل  طوفــانــی خـویشم

چون نقـش نگـارین تو بر دیـده در افتــد

گمگشتــۀ  این دیـدۀ  بـارانــی خـویشم

زان لحظه که مجنون شدم از زلف سیاهت

در کوهم و در دشـت  و بیـابـانی خـویشم

از شـوق وصال تو چه ویرانـه شد  این دل

چندی است که شاد ازدل ویـرانی خویشم

یک لحظه پشیمان نشدم از غم آن دوست

عمری است که مشغول نگهبـانی خـویشم

دل کنـده ام از عـالـم دنیــایـی  و لیکـن

دلـبستــۀ آن یـار خـراسـانــی خـویشم

تـوفیـق زیـارت بـه جمـالـش نـدهنــدم

این غــم به که گویم غم پنهانـی خـویشم

زان  روز  که  در  بنـد  نگـاه  تـو  اسیـرم

افسـردۀ  دیـدارم  و   زنـدانــی  خـویشم

سرباز  و  نگهبـانـم  و هم حامـی جـان از

جـمهـوری  اسـلامـی ایـرانــی خـویشـم

من گـرچـه در ایـن دایـره شاعـر نیم امـا

تضمیـن گـر شعریش به  نـادانـی خویشم


تضمین شعر یاران خراسانی - سروده مقام معظم رهبری

سروده ای از مقام معظم رهبری که با صدای ایشان از سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید


رهبر معظم انقلاب اسلامی

سرخوش زسبـوی غم پنهــانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگـویـم زكم و بیـش
چون آینه خو كرده به حیرانی خویشم

لـب بـاز نكـردم به خروشـی و فغـانی
مـن محـرم راز دل طـوفــانـی خویشم

یك چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمری است پشیمان زپشیمانی خویشم

از شوق  شكرخند  لبـش جان نسپـردم
شرمنـده جانـان ز گران جانـی خویشم

بشكسته ‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

هر چند « امین » ،  بستۀ  دنیا نیـم اما
دلـبـسـتـۀ یــاران خــراسـانـی خویشم


دانلود اين شعر زيبا با صداي رهبر معظم انقلاب و پاسخ آقاي فاطمي به شعر ياران خراساني در ادامه ...



پخش صدای دلنشین رهبر

شعر منتشر نشده از حداد عادل در وصف رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای

 حداد عادل و آیت الله خامنه ای ، مقام معظم رهبری

حداد عادل رئیس سابق مجلس شورای اسلامی شعر زیبای برای رهبر عزیز انقلاب آیت الله خامنه ای سروده که در زیر میخوانید ...

 

 

 

 

 

 

 

اي دو چشمانت چراغ شام يلداي همه

آفتاب صورتت خورشيد فرداي همه

 

اي دل دريايي‌ات كشتي نشينان را اميد

وي نگاه روشنت فانوس درياي همه


اي بيان دلنشينت بارش باران نور

وي كلام آتشينت آتش ناي همه

 


خنده‌هاي گاه‌گاهت خنده خورشيد صبح

شعله لرزان آهت شمع شبهاي همه

 

قامتت نخل بلند گلشن آزادگي

سرو سرسبزي سزاوار تماشاي همه


گر كسي از من نشاني از تو جويد،گويمش

خانه‌اي در كوچه باغ دل، پذيراي همه



لاله زار عشق يكدم بي گل رويت مباد

اي گل رويت بهار عالم آراي همه

 

 

منبع : مجله تداوم آفتاب چاپ روزنامه جام جم

شعر مهر افروزان سرودۀ آیت الله خامنه ای

از سر جان  بهر  پیوند کسان برخاستم

چون الف در وصل دلها از میان بر خاستم



واژگون  هر چند جام روزیم چون لاله بود

از کنار خوان قسمت  شادمان برخاستم



بزم هستی  را  فرض مهر فروزان تو بود

همچو شبنم چهره چون کردی عیان برخاستم



همچو  بلبل  با  گران  جانان  ندارم الفتی

طوطیان چون لب گشودند از میان برخاستم



از  لگد  کوب   حواث  عمر   دیگر   یافتم

چون  غبار  از زیر پای کاروان برخاستم



طاقت دم سردی  دوران ندارم همچو گل

دربهار افکنده رخت ودر خزان بر خاستم



آزمودم  عیش  راحت  را  به کنج  دام  تو

از سر جولانگه  کون ومکان بر خاستم



صحبت شوریده حالان مایه شوریدگی است

با (امین) هرگه نشستم  بی امان برخاستم

شعر از آیت الله سید علی خامنه ای ، رهبر انقلاب اسلامي ایران

شعر امام خامنه اي براي امام خميني

::: یار جمارانی :::


عمریست که در بندم و زندانی خویشم

دلبسته راز دل توفانی خویشم


چون زلف شکن در شکن یار

در پیچ و خم غصه پنهانی خویشم


از بخت بدم نیست دگر سوز و گدازی

من سردتر از بخت زمستانی خویشم

 

مجروحم و دل خسته به پرواز شب تار

در حیرت کوچ از دل ظلمانی خویشم


آرام دل و مطمئنم از سفر خویش

تا در ره آن یار جمارانی خویشم


آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

«مقام معظم رهبری»

تم گل نرگس برای سونی اریکسون

اسم تم: گل نرگس ——————————— نوع گوشی: سونی اریکسون

برای دانلود تم کلیک کنیدفایل دانلود برای گوشیهای مدل:
c903-k790-k800-k810-k850-s500-t650-w595-w850-w880-w890-w900
و تمام گوشی های با صفحه ۳۲۰*۲۴۰
حجم فایل: ۶۵۵ کیلو بایت

برای دانلود تم کلیک کنیدفایل دانلود برای گوشیهای مدل:
k610 – k750 – W600 – W710 – W810 – Z550 – Z610 – Z710
و تمام گوشی های با صفحه ۲۲۰*۱۷۶
حجم فایل: ۵۲۲ کیلو بایت

دانلود تم فوق العاده زيباي زير رو که براي گوشي هاي سوني اريکسون درست شده، به شما توصيه مي کنم:

تم زيباي غدير براي گوشي هاي سوني

لینک دانلود برای گوشیهای مدل
c903-k850-w595-w850-w890
و گوشی های جديد با صفحه ۳۲۰*۲۴۰ :
download
حجم: 438 kB | تعداد دريافت: 136
.

لینک دانلود برای گوشیهای مدل
k790-k800-k810-s500-t650-w850-w880-w900
و اکثر گوشی های با صفحه ۳۲۰*۲۴۰ :
download

تم بسیار زیبای زیر رو به مناسبت ماه محرم به همه ی شما عزیزان تقدیم می کنم:

تم بسیار زیبای زیر رو به مناسبت ماه محرم به همه ی شما عزیزان تقدیم می کنم:

تم سوني به مناسبت ماه محرم

اسم تم: یا حسین(ع) ——————————— نوع گوشی: سونی اریکسون

لینک دانلود برای گوشیهای مدل:
k610 – k750 – W600 – W710 – W810 – Z550 – Z610 – Z710
و تمام گوشی های با صفحه ۲۲۰*۱۷۶
download
حجم: 556 kB | تعداد دريافت: 215
.

فایل دانلود برای گوشیهای مدل:
c903-k790-k800-k810-k850-s500-t650-w595-w850-w880-w890-w900
و تمام گوشی های با صفحه ۳۲۰*۲۴۰
download
حجم: 740 kB | تعداد دريافت: 256

تم بسیار زیبای زیر رو به مناسبت ایام فاطمیه به همه ی شما عزیزان تقدیم می کنم:

تم "یا فاطمه"

اسم تم:  یا فاطمه(س) ——————————— نوع گوشی: سونی اریکسون

لینک دانلود برای گوشیهای مدل:
k610 – k750 – W600 – W710 – W810 – Z550 – Z610 – Z710
و تمام گوشی های با صفحه ۲۲۰*۱۷۶
download
حجم: 543.5 kB | تعداد دريافت: 156
.

لینک دانلود برای گوشیهای مدل:
c903-k790-k800-k810-k850-s500-t650-w595-w850-w880-w890-w900
و تمام گوشی های با صفحه ۳۲۰*۲۴۰
download
حجم: 484.5 kB | تعداد دريافت: 161

شعر ها و پیامک های کوتاه و زیبا

پوستر محمد رسول الله - روی عکس کلیک کنید

۱. از مکه فروغ ایزدی پیدا شد
سرچشمه فیض سرمدی پیدا شد
در هفدهم ربیع از دخت وهب
نو دسته گل محمدی پیدا شد
*میلاد رئیس مکتب، محمد مصطفی(ص)
و رئیس مذهب، صادق آل عبا مبارک باد*

۲. پیامبر اعظم (ص):
سه چیز نتیجه سه چیز دیگر است، پیروزی نتیجه بردباری،گشایش نتیجه رنج،آسایش نتیجه سختی.

با تبریک این ایام خجسته و آرزوی سالی پر از پیروزی و گشایش و آسایش برای شما.

۳. چون از افق برآمد، نور امام صادق
شد صبح عالم آراش، بر شام تیره فائق

ولادت با سعادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،
امام صادق (ع) را به وشما تبریک و شاد باش عرض می کنم

۴. خورشید، محمد است و صادق ماه است
با مقدم خورشید، قمر همراه است
یعنی که ولادت امام صادق (ع)
در روز ولادت رسول الله (ص) است
عیدتون مبارک

۵. به آمنه بنت وهب، خدا عطا کرده پسر
پسر چه گویم که به خلق، خدا عطا کرده پدر
میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش بر شما خجسته باد.

۶. ز آسمان دل من خورشید و مه برآمد
شب میلاد احمد(ص) با پور حیدر آمد
همه شادی نمایید که میلاد نبی شد
جلوه ی نور صادق ز بعدش منجلی شد

عید شما مبارک

۷. رسول خدا-ص:
بهترین درخواست از خدا، “عافیت دین و دنیا” است.

خدایا تو را سوگند میدهیم به دو مولود نورانی امشب،
که سلامت دین و دنیا را به همه ی ما عطا بفرمایی/ آمین.

اس ام اس ( شعر و جملات زیبا ) درباره بسیج:

پوستر (بنر) هفته بسیج

۱. برمشامم می رسدعطر شهیدان بسیج – مرغ دل پرمی زند سوی گلستان بسیج
یاحسین بن علی، ای سرور آزادگان – روز محشر کن شفاعت از جوانان بسیج
*هفته بسیج گرامی باد*

۲. بسیج عطری است آسمانی که از جوانه‏های ایمان تراوش می‏شود و پایگاهی است برای مُشت‏های گره شده.

۳. بسیج یعنی شجاع و با صلابت
همیشه در خط ناب ولایت
به هنگام بروز فتنه باشد
بصیر و هوشمند و با درایت

۴. بسیج حنجره‏ای است سوزان بر ای سرودن حماسه‏های سترگ و خورشیدی است تابناک برای شب‏های سرد و تاریک و وحشت‏زا.
// روز بسیج گرامی باد.

۵. می رسد هر دم به گوشم این صلا
قال مولا : کل ارض کربلا
کیست در میدان فداکاری کند ؟
این حسین عصر را یاری کند ؟
باید از حالا بسیجی تر شویم
بیقرار و بی دل و بی سر شویم
غرق ایمان ، غرقِ در پاکی شویم
مثل مردان خدا خاکی شویم


۶. بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏های خیس آسمان.
×آغاز هفته بسيج بر تمام بسیجیان مبارکباد×

۷. ما ز نسل مصطفی و حیدریم
ما بسیجی های خطِ رهبریم
گر عیان گردد که فرمان می دهد
هر بسیجی بشنود جان می دهد
با ولی تجدید بیعت می کنیم
باز هم قصد شهادت می کنیم

۸. بسیجی چکیده عشق است و نماد غیرت. سمبل تعصب است و پاسدار مکتب.

۹. «بسیجی کسی است که نورش، خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏ها را، بی‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‏اش تمام اسطوره‏ها را خجل کرده است».

۱۰. این جمله از کیست: ”بسیجی بودن مایه ی سرافرازی و سربلندی پیش پروردگار است.”
الف) مقام معظم رهبری       ب) امام خامنه ای         ج) گزینه الف و ب        د) تمام موارد!

۱۱. امام خمینی(ره) معلمی بود که با مشی و خط زیبای سیاست و گچ سفید دیانتش،
روی وجدان سیاه دنیای استبداد و ظلم نوشت: «بسیج لشکر مخلص خداست».

۱۲. فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواستهای حقیر، نشدن است. (مقام معظم رهبری)

شعر زیبایی از استاد شهریار درباره بسیج

تبیان زنجان

یا علی باز از خدا دستی به همراه بسیج
جاودان کن در جهان این جلوه و جاه بسیج


یا علی خون حسینت کی رود از یادها
گو ببیند زینب این غوغای خونخواه بسیج


تا علمدارش گشاید بال شاهین علم
می دهد فرمان حسینت کو بود شاه بسیج


اشک و خون می بارد از آفاق آذربایجان
خود به مژگان رفت آذربایجان را بسیج


می زداید دود آه خیمه های سوخته
خیمه و خرگاه زد در کربلاآه بسیج


کور دل بودند اهل کوفه و بیعت شکن
قوم سلمان است این قوم دل آگاه بسیج


غرش ای شیر خدا ببر و پلنگ خفته را
تا شود صدامیان خرگوش و روباه بسیج


لشکر اسلام شد چون سیل وطوفان در خروش
کفر اگر خود کوه باشد می شود کاه بسیج

روز کین و انتقام است از گروه حرمله
چند باشد داغ اصغر زجر جانکاه بسیج

رهبر از نصر من الله داد فرمان جهاد
تا رسد فتح قریب از نصرت الله بسیج

صد هزار از “بیست میلیون” رهسپار جبهه هاست
تا بیفتد خرمگس در دام جولاه بسیج

رغبت و شوق شهادت خرمنی انباشته است
حاش لله نیست یک جو، هرگز اکراه بسیج

کربلاتشنه است و بر سقای خود چشم انتظار
طلعت ماه بنی هاشم بود ماه بسیج

با شعار یا محمد شیعه و سنی یکیست
نیست جز قرآن و حق ذکری در افواه بسیج

این سفر با “فتح پایان” باز می گردد سپاه
می دهد پایان به فتح گاه و بی گاه بسیج

سر به درگاه خدا می ساید این جهد و جهاد
(شهریارا) تا به سایی سر به درگاه بسیج

 شاعر : شهریار

كولي گرفتن از نگهبان

يك بار دو نفر از بچه ها بر سر كولي گرفتن از سرباز عراقي شرط بندي كردند. يكي از آنها مدعي بود كه مي تواند از او سواري بگيرد و ديگري مي گفت كه سر يك بسته سيگار شرط مي بندم كه نمي تواني! در همين وقت سرباز مذكور وارد آشپزخانه شد و آن برادر از وي پرسيد: تو قوي تري يا من؟

سرباز عراقي بادي به غبغب انداخت و خنديد وگفت: البته من! تو با اين بدن ضعيف و لاغر مردني و تغذيه كم اصلاً زوري نداري و من از تو خيلي قوي ترم. برادر بسيجي به وي گفت: اگر راست مي گويي كه زورت زياد است، دو دور مرا دور آشپزخانه بچرخان، بعد هم من تو را مي چرخانم تا ببينيم زور چه كسي بيشتر است؟ سرباز عراقي با نگاهي مردد كمي درباره اين پيشنهاد فكر كرد و سپس پذيرفت كه او را پشت سر خود سوار كند و دور آشپزخانه بگرداند. نوبت به برادر بسيجي كه رسيد، او بظاهر قدري تلاش كرد و سپس گفت كه متاسفانه نمي تواند آن هيكل گنده را بچرخاند. خبر اين موضوع بسرعت در تمام اردوگاه پيچيد و تا مدت ها اسباب خنده و شادماني ما بود. (آزاده محسن غيور)

۱۲ خاطره از شهید محمد نصراللهی:

شهدای والفجر هشت را به صحن مسجد امام آورده بودند تا از آنجا به سوی جایگاه ابدی تشییع شوند. حاج قاسم با دست به یک یک شهدا اشاره می کرد و می گفت: «مادر شهید دیندار، مادر شهید یوسف اللهی، مادر شهید هندوزاده، درباره ی نصراللهی چه بگویم که مادر ندارد … !»

 

این جمله اشک آلود و صمیمی، یک آن مظلومیت محمد را پیش چشم ها عریان کرد

نام : محمد

نام خانوادگی: نصرالهی

سال تولد : ۱۳۴۲

وضعیت تاهل : مجرد

محل تولد: کرمان

آخرین مسئولیت : معاون ستاد لشکر ۴۱ ثارا…

تاریخ شهادت : اسفند ماه ۱۳۶۴- فاو

محمّد نصراللهی در یکی از روزهای گرم مرداد ماه سال ۱۳۴۲ در کرمان به دنیا آمد. دوران کودکی را در همین شهر با کار و تحصیل سپری کرد. در نوجوانی با آثار استاد مطهری و دکتر شریعتی آشنا شد. او شیرازه فکری خود را بر پایه آثار اسلامی بنا کرد و با همین معیار، به مبارزه علیه حکومت خودکامه پهلوی کمر همت بست. پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی تفکری بود که او از نوجوانی برای خود و پیشبرد جامعه اش آن را انتخاب کرده بود.

غائله کردستان، میدان دیگری بود که محمد با همه کم سن و سالی در این میدان پخته شود تا خود را برای جنگی بزرگ آماده کند.

وقتی مرزهای آرمانی و جغرافیایی ما با تانک های کور حزب بعث مورد تجاوز قرار گرفت، آن روزها محمّد لباس پاسداری به تن داشت. میدان نبرد با دست نشانده های غرب از او رزمنده ای ساخت تا با همه توان خود، برای سرد کردن آتشی که به جان جامعه اش افتاده بود، تلاش کند. عملیات والفجرهشت پایان این تلاش با اجرت شهادت بود. محمّد نصراللهی در اوایل اسفندماه سال ۱۳۶۴ در کنار کارخانه نمک، شیرینی شهادت را چشید.

 

و اینک ۱۲ خاطره از شهید محمد نصراللهی:

۱- یک روز تازه کیف مدرسه را برداشته بودم و با عجله کفش هایم را می پوشیدم که یک دفعه در حیاط را زدند. در را باز کردم. دیدم یکی از همسایه ها که زرتشتی هم بود دست پسرش را گرفته بود و پشت در رجز می خواند: «برو بگو پدرت بیاید دم در کارش دارم. این چه وضع بچه تربیت کردن است!»

فهمیدم که محمّد دسته گل آب داده است. پدر با عجله و با زیر پیراهن و پیژامه آمد دم در. همسایه که خیلی آتش تندی داشت، با اوقات تلخی گفت: «آقا یک چیزی به این بچّه تان بگویید، این طور که نمی شود!»

پدر گفت: «این ها که با هم دوست بودند، نمی دانم چرا دعوا کرده اند …»

همسایه زرتشتی حرف پدر را قطع کرد و گفت: «دعوا چیه آقا! این پسر شما بچّه ما را از راه بدر می کند. صبح بلند شدم دیدم دارد نماز می خواند. همه اش تقصیر این پسر نیم وجبی شماست. راه رفتنش را بلد نیست، آمده به بچه ی من نماز یاد داده …»

۲-یک روز جمعه ناهار کباب داشتیم. محمّد وقتی سر سفره کباب ها را دید، بلند شد و گفت: «من لب نمی زنم. مردم نان خالی گیرشان نمی آید، آن وقت شماها بوی کباب راه انداخته اید؟!»

همه فکر می کردیم بچه است، نباید جدی گرفت. چند ساعت بعد که برگشت، درباره نماز جمعه حرف می زد و این که هر کس سه بار نماز جمعه را بدون بهانه ترک کند، چه قدر مسوولیت دارد …

۳-تا لباسی را پاره و نخ نما نمی کرد، دست از سرش بر نمی داشت. حتی در آن عکس یادگاری که با حاج قاسم انداخت مشخص است. از آن لباس چند سال کار کشیده بود ولی رهایش نمی کرد.

در مسجد یک نفر اشتباهی پوتین های محمد را پوشیده بود و رفته بود . وقتی همه از مسجد خارج شدند یک جفت پوتین در کنار جا کفشی مانده بود ، هر کار کردیم محمد این پوتین ها را به جای مال خودش بپوشد قبول نکرد و پا برهنه از مسجد خارج شد . می گفت می ترسم این پو تین ها را بپوشم و نتوانم صاحبش را پیدا کنم . آن شب محمد فاصله مسجد تا قرارگاه را پا برهنه رفت و از آن به بعد بچه ها به شوخی « پا برهنه » صدایش می زدند .

۴-یک روز به محمد گفتیم بیا برویم در رودخانه شنا کنیم. اما او قبول نکرد و گفت کار دارم. کمی سر به سرش گذاشتیم و گفتیم: «نکند می ترسی خفه بشوی؟ خلاصه به اصرار و کشان کشان او را بردیم. وقتی وارد آب شدیم، آثار زخم ترکش را در چند جای کمرش دیدیم و تازه فهمیدیم که چرا دوست نداشت با ما شنا کند. اصلا دلش نمی خواست کسی از موضوع باخبر شود.»

۵-یادم هست سال ۵۸ تعدادی از بچه های سپاه را برای افطاری دعوت کرده بودند. کسی که دعوت کرده بود آدم ثروتمندی بود. سفره ای انداخته بودند با چند نوع غذا و تشریفات کامل.

محمد بدون آنکه لب به غذا بزند سهم خود را برداشت و آورد و داد به یک خانواده ای که می شناخت وضعشان خوب نیست.

شب در پاسگاه هم به بچه ها توپید که درست نیست وقتی مردم نان ندارند بخورند شما بروید سورچرانی!

مخالفت او با تجمل نه از روی احساس، بلکه عمیق و از روی معرفت بود.

۶-اگر در یک جایی نشسته بودیم و غیبت می شد، بلند نمی شد، نمی گفت غیبت نکنید. خودش یک طوری که کسی احساس نکند موضوع را عوض می کرد. البته من دیگر دستش را خوانده بودم و بعدا به او می گفتم که متوجه منظورت شده ام. ولی او این را هم انکار می کرد.

۷-روزی با خنده گفتم : «محمد تو کی می خواهی آدم شوی و نصف دینت را کامل کنی؟!»

برعکس من او با لحنی جدّی گفت: «من زنی می خواهم که بیاید زندگی جنگی داشته باشد. بیاید در اهواز مستقر بشود تا هم به جنگ برسم، هم به کار و هم به زندگی. اگر روزی چنین زنی پیدا کردی خبرم کن.»

۸-اواخر پائیز و اوایل زمستان بود، از غرب به سمت جنوب می رفتیم. من بودم، سلیمان بود و محمد. جمعه بود. توی ماشین صحبت می کردیم و محمد رانندگی می کرد. تا اینکه به یک جاده فرعی رسیدیم. محمد پیچید توی جاده فرعی و رفت کنار یک رودخانه نگه داشت. پرسیدیم:

«چرا اینجا آمدی؟»

گفت: «در روایت هست که هر کس چهل هفته غسل جمعه انجام دهد بدنش در قبر نمی پوسد. سه هفته است که این کار را انجام داده ام . و باید این هفته هم پیش از ظهر غسلم را انجام دهم. شما که نمی خواهید بدن من در قبر بپوسد. می خواهید؟!»

۹-یک روز دیدم جلوی بهداری لشکر خیلی شلوغ شده است. رفتم جلو. دیدم در یک دست محمّد سِرُم است و می خواهد به زور از بهداری خارج شود. موضوع را پرسیدم.

گفتند: «نصراللهی به خاطر ضعف و بی خوابی از حال رفت. آوردیمش به او سِرُم وصل کردیم. اما او تا به هوش آمد بلند شد و راه افتاد.»

نگاهی به نصراللهی انداختم.

گفت: «باید بروم به قایق ها سرکشی کنم.»

سر تکان دادم و در حالی که با زور جلوی خنده ام را گرفته بودم گفتم: «برگرد روی تخت دراز بکش و کمی استراحت کن.»

او با ناراحتی برگشت روی تختش. پلک هایش را بست و در پیشانی اش چین افتاد.

بچّه ها می گفتند: «بالاخره این اُعجوبه بعد از چند روز متقاعد شد که بخوابد.»

۱۰- در مسجد یک نفر اشتباهی پوتین های محمد را پوشیده بود و رفته بود . وقتی همه از مسجد خارج شدند یک جفت پوتین در کنار جا کفشی مانده بود ، هر کار کردیم محمد این پوتین ها را به جای مال خودش بپوشد قبول نکرد و پا برهنه از مسجد خارج شد . می گفت می ترسم این پو تین ها را بپوشم و نتوانم صاحبش را پیدا کنم . آن شب محمد فاصله مسجد تا قرارگاه را پا برهنه رفت و از آن به بعد بچه ها به شوخی « پا برهنه » صدایش می زدند .

۱۱- زمان عملیات والفجر ۸ که عراقی ها جاده را زیر آتش گرفته بودند محمد با دو نفر دیگر از همرزمانش نزدیک ۳ راه کارخانه نمک داخل ماشین بوده اند که یک دفعه گلو له توپی در نزدیکی ماشین منفجر شده بود و ترکش ریزی به سر محمد خورده بود و او را به آرزوی دیرینه اش رسانده بود . وقتی خبر شهادت محمد را شنیدم این جمله اش مدام در گوشم زنگ می زد که « خدا گلچین است ، کاری به من ندارد » و شاید به خاطر خوشحالی از این چیده شدن بود که وقتی در گلزار شهدا برای آخرین دیدار رویش را باز کردند یک لبخند ابدی در چهره اش نقش بسته بود . همان لبخندی که او از کودکی به همراه داشت ، همان چهره ای که از پشت تیر سیمانی کوچه سرک می کشید و لبخند می زد .

یک روز به محمد گفتیم بیا برویم در رودخانه شنا کنیم. اما او قبول نکرد و گفت کار دارم. کمی سر به سرش گذاشتیم و گفتیم: «نکند می ترسی خفه بشوی؟ خلاصه به اصرار و کشان کشان او را بردیم. وقتی وارد ب شدیم، ثار زخم ترکش را در چند جای کمرش دیدیم و تازه فهمیدیم که چرا دوست نداشت با ما شنا کند

۱۲- شهدای والفجر هشت را به صحن مسجد امام آورده بودند تا از آنجا به سوی جایگاه ابدی تشییع شوند. حاج قاسم با دست به یک یک شهدا اشاره می کرد و می گفت: «مادر شهید دیندار، مادر شهید یوسف اللهی، مادر شهید هندوزاده، درباره ی نصراللهی چه بگویم که مادر ندارد … !»

این جمله اشک آلود و صمیمی، یک آن مظلومیت محمد را پیش چشم ها عریان کرد و حتی کسانی را که با جنگ و شهادت و انقلاب بیگانه بودند، به گریه و فغان وا داشت و فقط خود او بود که در میان این همه لابه و شیون آرام و با لبخندی ابدی بر لب، پرچم سه رنگ را روی صورتش کشیده بود.

گوشه ای از وصیت نامه شهید محمد نصراللهی

بنده ، بنده ای از بندگان خدا بودم که شهادت می دهم به خدا، شهادت می دهم به رسالت پیامبر اکرم ، شهادت می دهم به رسالت همه ائمه معصوم (ع) ، شهادت می دهم به همه اصول ، مذهب ، شهادت می دهم به این جمهوری اسلامی و به این امام عزیز

امید وارم مورد قبول ایزد منان واقع گردد.پس شما قبول نمائید این شهادت را از من و دعا کنید که (خدا) قبول کند.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع:تبیان

راز چفیه مقام معظم رهبری

پس از جنگ رزمنده‌ها که در کلام شهید باکری به سه دسته تقسیم می‌شدند تنها یک گروه لیاقت‌ گردن انداختن چفیه را حفظ کردند. جالب اینکه از بین آن دو دسته دیگر عده‌ای بی تفاوت شدند و عده ای نیز پا را فراتر نهاده و چفیه را نماد خشونت طلبی دانستند غافل از اینکه چفیه از چنان ارزشی برخوردار بوده و هست که هر کسی را لیاقت همراه داشتن آن نیست. اما در عوض جوانانی از نسل پاک انقلاب پا جای پای شهدا گذاشتند و از چفیه، این میراث گران‌بها به خوبی محافظت کردند و معنای اصیل آن را عینیت بخشیدند.
با تدبیر خلف بر حق خمینی کبیر، امام خامنه‌ای بسیج در جایگاه اصلی خویش تثبیت شد و بسیجی نیز مفهومی ورای کارت و کاغذ و مقوا پیدا کرد. رهبر معظم انقلاب در همه جلسات عمومی و خصوصی چفیه برگردن می‌انداختند و با پافشاری ایشان کم‌کم این عادت در بین سایر مسؤلان نیز جا افتاد و با روی کار آمدن رئیس‌جمهور مکتبی بیش از پیش رسمیت یافت و حالا اگر غرب نمادی خشک و بی روح و هویتی مانند کراوات را به دنیا عرضه کرده ما نیز نمادی از مردانگی، رشادت، ایثار و شهادت و عشق به ولایت به دنیا عرضه کرده‌ایم.
و مهمتر از همه آقا چفیه بر گردن انداخت تا بگوید شاید جنگ تمام شده باشد ولی مبارزه همچنان ادامه دارد و برای جنگ نرم نیز داشتن چفیه ضروری است چه اینکه ایشان حتی در کلاس درس خارج فقه نیز با چفیه حاضر می‌شوند. یکی از مادحین قم نقل می‌کند که یکی از روحانیون به آقای جوادی آملی می‌گوید: چرا شما در نماز جمعه اسلحه به دست می‌گیرید حالا که دیگر زمان صلح است و آیت ا… جوادی آملی در پاسخ می‌گویند: مادامی که رهبر انقلاب چفیه بر گردن دارد ما نیز اسلحه به دست می‌گیریم.
حالا چند سالی است که آقا علاوه بر گردن انداختن چفیه در انتهای همه جلسات عمومی و خصوصی در دیدار با مردم، مسؤلان،‌ نخبگان،‌ شعرا و … چفیه را اهدا می‌کنند و این نشان دهنده این است که ایشان رواج فرهنگ بسیج و روحیه بسیجی را نیز لازم و ضروری می‌دانند و خود نیز در کلام و عمل در این راه پیش قدم شده اند.

تهرانی مقدم که بود و چه کرد؟

البته قبل از این دو، در شهادت شوشتری، احمد کاظمی، باکری، باقری، خرازی، همت، دقایقی و ... بارها گریستم، ولی این بار دو حادثه دردناک و پی در پی، برایم سخت بود. آنهم در شرایطی که در ظاهر، جنگی در کار نیست و آن آمادگی های روحی ناشی از جهاد که در معرکه نبرد، انسان ها را پایدار می سازد کمتر وجود دارد تحمل و مقاومت انسان، جز با عنایت الهی ممکن نیست ولی همواره مهم ترین تکیه گاه من در چنین شرایطی حماسه عاشورا بوده است. تامل در اینکه در مقابل چشم امام معصوم، در یک نیمروز، حدود هفتاد نفر از فرزندان و برادران و بهترین یاران امام حسین(ع) به شهادت می رسند، تحمل شهادت و فقدان عزیزان را بر آدمی هموار می سازد.

حسن مقدم که بود و چه کرد؟


با حسن مقدم در حالی که حدود بیست سال داشت آشنا شدم، در عملیات فتح المبین به شهید حسن باقری گفتم انشااله در این عملیات موفق می شویم و ممکن است تعدادی از توپ های عراقی را به غنیمت بگیریم، باید آنها را سازماندهی کرده و در عملیات های بعدی بکار گیریم فردی را به من معرفی کن تا حکم تاسیس توپخانه سپاه را به او بدهیم.
حسن تهرانی مقدم را پیشنهاد کرد. با پیروزی در عملیات فتح المبین دشمن را شکست داده و دو هزار کیلومتر مربع از سرزمین های وطن و خاک میهن اسلامی آزاد و قریب صد قبضه توپ های سبک و سنگین به غنیمت گرفته شد. حسن مقدم را فرا خواندم و ماموریت تاسیس توپخانه سپاه را به او دادم. اولین بار بود که سپاه در جنگ صاحب توپخانه می شد و در عملیات بعدی یعنی آزاد سازی خرمشهر، در کنار توپخانه بزرگ ارتش، غرش توپخانه سپاه هم به گوش می رسید.

چند سال بعد صدام و ارتش عراق جنگ شهرها را شدت بخشیدند تا آن موقع ما دندان روی جگر گذاشته و پاسخ نمی دادیم. ناچار شدیم که برای خنثی کردن و توقف حملات عراق به شهرهای کشورمان چاره ای بیاندیشیم فکر تشکیل واحد موشکی در ذهنمان شکل گرفت تا بلکه با زدن تاسیسات نفتی و مراکز حیاتی عراق و مقابله به مثل، آنها را از موشکباران شهرها و مردم بی پناه کشورمان باز بداریم. حسن مقدم را برای تشکیل واحد موشکی سپاه انتخاب کردیم. با وجود آنکه دستیابی به موشک و ساختن آن نیازمند یک تکنولوژی بالا بود و کمتر کسی باور می کرد، حسن مقدم با توکل به خدا کار را شروع کرد از سوریه و لیبی و کره شمالی هم کمک گرفتیم ولی بدلیل سیاست های آنها و ترس و نگرانی که از دو قدرت مسلط جهانی یعنی شوروی و آمریکا داشتند نتوانستند کمک چندان مهمی به ما بدهند و لذا با کمک حسن ها برای اولین بار پس از صد سال از عمر ساخت موشک در جهان، جمهوری اسلامی ایران هم به یک کشور موشکی تبدیل شد. هر چند افراد زیادی در ایجاد توانایی موشکی ایران، نقش داشتند ولی از برجسته ترین آنها حسن مقدم بود. او تلاش فراوانی کرد و عناصر موثری را در این وادی، آموزش داد.

امیدوارم خداوند متعال روح او را در اعلی علیین ماوا دهد و به ما توفیق ادامه راه شهیدان را عنایت فرماید. این یادداشت اجمالی را بنا به درخواست دوستان در مورد حسن نوشتم البته پیرامون او گفتنی ها بسیار دارم که انشااله در آینده به آن خواهم پرداخت، بدان امید که گوشه ای از دین خود نسبت به شهیدان را ادا کرده باشم.

سی جمله در ارتباط با جنگ نرم از حضرت اقا

 

۱-این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید .

۲-شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است.

۳-خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.

۴- در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید.... چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست..

۵-امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

۶-در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.

 7-جنگ نرم، صحنه رویارویی دروغ های بزرگ باواقعیت های تردیدناپذیراست.

۸-دراین جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدارباشندو بیکار ننشینند چراکه زبان حق همیشه مؤثرتراز زبان باطل است.

۹-فرهنگ یک سیستم است و دارای انواع و اجزائی است و مهندسی فرهنگ به عنوان یک مهندسی سیستم باید انجام پذیرد.

۱۰- فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است.

۱۱-جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم.

۱۲-یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

۱۳-در جنگ روانى و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آنها را منهدم کند؛

۱۴-مؤثرترین سلاح بین‌‌المللى علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛

۱۵-من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم اول: جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم: مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.

۱۶-کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی خواهند شد

۱۷-کار فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد.

۱۸-مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران عملاً در استمرار جنگ روانی با نظام و ملت ایران، معنا پیدا می کند.

۱۹-دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند.

۲۰-اکنون فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامی براساس آن بنیان نهاده شده است، دقیقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد

۲۱-برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید

۲۲-شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.

۲۳-هدف از عملیات روانی دشمن، تضعیف روحیه ملت ایران و نشانه ای از استیصال دولتمردان آمریکایی است،

۲۴-شکی نیست که امروز امواج تبلیغاتی پیچیده و درهم تنیده ی عالم، علیه اسلام متمرکز شده است.

۲۵-گستره تهاجم فرهنگیِ جبهه استکبار، همه کشورهای دنیا است اما در این تهاجم مهمترین هدف، نظام جمهوری اسلامی است.

۲۶-در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است.

۲۷-تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند.

۲۸-فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست.

۲۹-فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

۳۰-در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است.

بیانیه حضرت امام خامنه ای درباره شهادت شهید احمدی روشن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت دانشمند جوان، شهید احمدی‌روشن در حادثه تروریستی در تهران، این ترور بزدلانه را نشانه‌ی به بن‌بست رسیدنِ استكبار جهانی به سردستگی آمریكا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی دانستند. متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریك غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم. این ترور بزدلانه كه عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند كرد به جنایت كثیف و پلید خود اعتراف كنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبكه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌‌بست رسیدنِ استكبار جهانی به سردستگی آمریكا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شكست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت. رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش كه با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یك جنبش تاریخی و برخاسته از یك عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به كوری چشم سران اردوگاه استكبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم كرد و پیشرفت رشك‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم كشید، و البته از مجازات مرتكبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم كرد. اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی كشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریك و تسلیت میگویم و برای آنان صبر و سكینه‌ی الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت میكنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضائی‌نژاد را گرامی میدارم. سیدعلی خامنه‌ای

نامه شهید حاج بخشی به رهبر معظم انقلاب

 شهید حاج بخشی در سال های اخیر با درد و رنج بسیاری روبرو بود. او دی ماه سال 1387 با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از دلجویی و تفقد ایشان و اعزام حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی به بیمارستان برای عیادت از وی قدردانی کرد.
متن نامه شهید حاج بخشی به این شرح است:

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
ولی امر مسلمین جهان


ای رهبر حزب الله در سراسر دنیا، سلام و عرض ارادت این پیرغلام جبهه ها و خاک پای بسیجیان را که اکنون در بستر بیماری افتاده است بپذیرید از اینکه آقای گلپایگانی را برای عیادتم به بیمارستان فرستادید و این جانباز پیر و پدر دو شهید را به لطف خود نواختید بی اندازه ممنون و سپاسگزارم. من همه جا فریاد زده ام که خط خامنه ای خط محمد رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، آن بزرگواران هم پدر و مادر شهدا و جانبازان را بعد از پایان جنگ ها فراموش نمی کردند و به دلجویی آنها می رفتند.

زبان الکن این پیر غلام چگونه می تواند پاس لطف و محبت رهبر و مقتدایم را بجای آورد. خدای سبحان سایه شما را بر سر همه ملت های مسلمان و مستضعفان جهان و تمامی بسیجیان مستدام بدارد.

فدای شما - حاج بخشی

یک بنــد انگــشت

توی بحبوحه عملیات یکدفعه تیربار ژسه از کار افتاد! گفتم: چی شد؟

پسر گفت: «شلیک نمی کنه. نمی دونم چرا؟»

وارسی کردیم، تیربار سالم بود. دیدیم انگشت سبابه پسر، قطع شده؛

تیرخورده بود و نفهمیده بود! با انگشت دیگرش شروع کرد تیراندازی کردن.

بعد از عملیات دیدیم ناراحته. انگشتش را باندپیچی کرده بود.

رفتیم بهش دلداری بدیم. گفتیم شاید غصّه انگشتشو می خوره؛

بهش گفتیم: بابا، بچه ها شهید می شن! یک بند انگشت که این حرف ها رو نداره!

گفت: «ناراحت انگشتم نیستم؛

از این ناراحتم که دیگه نمی تونم درست تیراندازی کنم!»

حالات روحي صدام در زمان جنگ تحميلي از زبان شاه حسين اردني

صدام با افتخار من گفت : "من (صدام) به کمک هيچ کشور عربي براي فتح ايران نياز ندارم، روح سعد بن ابي وقاص در من حلول کرده است و بار ديگر، با اقتدار شکستي تاريخ‌ساز را عليه فارس‌ها آغاز خواهم کرد"..صدام پس از حمله به کويت به او گفته بود که به اين دليل از پوشيدن لباس نظامي پس از فتح کويت خودداري کرده که در جنگ با اين کشور، مردي را در برابر خود نمي‌بيند و آنچه باعث شد، او لباس نظامي در جنگ برابر ايران بپوشد، اين بود که با مرداني بسيار آهنين و جنگي رودرو بودم.
صفحات گوناگون حماسه دفاع مقدس ايران، آکنده از برگ‌هاي زريني است از حماسه دلاوري‌هاي رزمندگانی که دشمن را در هشت سال مقاومت و ايثار، همواره به انفعال افکنده و آنان را وادار کردند تا به درماندگي خود اعتراف نمايند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، با سقوط خفت بار صدام و افشاي هزاران زاويه پنهان و آشکار رخدادهاي جنگ تحميلي، آنچه امروز ديده مي‌شود و در برابر چشم جهانيان قرار گرفته است، اقرار دشمنان به توانايي‌هاي مردان مردي است که دوره‌هاي عالي جنگ را پشت سر نگذاشته، همه پيش‌بيني‌ها و محاسبات دشمنان را باطل کرده و حماسه‌اي سترگ از خود و ملتي سرافراز به جاي گذاشتند.

دکتر "الجنابي"، محقق عراقي در گفت‌وگو با «تابناک»، بخش‌هاي ناگفته و جديدي از واقعيات جنگ تحميلي هشت ساله صدام علیه ایران را بيان کرد.


"الجنابی" در آغاز این گفتگو گفت: شاه حسين اردني، همواره در تلاش بود، پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، خود را در کنار رژيم بعثي صدام قرار دهد. او که پيش از انقلاب اسلامي از شاه ايران کمک‌هاي نقدي و غير نقدي دريافت مي‌کرد، در آن شرایط براي اداره امور کشور خود، دست نياز به سوي صدام دراز کرد.

تصوير معروف کشيدن توپ توسط وي و صدام عليه مواضع رزمندگان و شهرهاي بي‌دفاع ايران، يادآور يکي از اين خوش‌خدمتي‌ها در برابر صدام و دلار‌هاي نفتي عراق بود.


به گفته "الجنابی"، شاه حسين در بيان آغاز جنگ تحميلي مي‌گويد،صدام با افتخار، تلفني به من گفت : "من (صدام) به کمک هيچ کشور عربي براي فتح ايران نياز ندارم".

او به حسين اردني گفته بود:" روح سعد بن ابي وقاص در من حلول کرده است و بار ديگر، با اقتدار شکستي تاريخ‌ساز را عليه فارس‌ها آغاز خواهم کرد."

این پژوهشگر عراقی در ادامه افزود: حسين اردني همچنین يادآور شده است که صدام از هر گونه توهين به ملت بزرگ ايران دوري نمي‌کرد و همواره در ديدارهايش با وي و سران خود فروخته عرب به اين مسايل اشاره مي‌کرد.

در بخش‌هاي ديگري از اين ناگفته‌هاي دوران جنگ تحميلي، وي نقل مي‌کند که، صدام پس از روبه‌رو شدن با نيروهاي ايراني در آغاز جنگ تحميلي از مقاومت سنگين آنها در تعجب بوده و در نخستين ديداري که صدام با پادشاه اردن در بغداد داشته است، به حسين اردني گفته است،" در محاسباتش دچار اشتباه شده، اما مي‌کوشد آنها را رفع کند".

وي با اشاره به اين که صدام از ضربات کوبنده نيروي هوايي ايران، دچار شگفتي شده، صدام را چهار هفته پس از آغاز جنگ بسيار ملتهب و نگران ديده است.

پادشاه وقت اردن در بخش دیگری از خاطراتش گفته است : "اين وضعيت صدام با يک سال پس از جنگ تحميلي و با آغاز حملات ايراني‌ها بيشتر شد، به گونه‌اي که در این مدت، بيش از 65 درصد نيروي هوايي عراق نابود شده و در نبرد در دريا، توان عراق کاملا از بين رفته بود. همچنين صادرات نفت اين کشور، دچار مشکل شديدی بود و او از من خواست که بندر عقبه اردن را براي صادرات نفت و واردات سلاح و کالا به عراق در اختيار حکومت وي گذارم."

حسين اردني در بيان حالات صدام در جريان عمليات کربلاي 5 مي‌نويسد: "هجوم ايراني‌ها براي گرفتن بصره، صدام را به شدت پريشان کرده بود، به گونه‌اي که او براي نخستين بار پس از آغاز جنگ تحميلي از عراق بيرون رفت و چند ساعتي را در نشست اضطراري سران عرب که براي اين عمليات تشکيل شده بود، در «فاس» مراکش گذراند. در اين باره بايد گفت، اضطراب وي به اندازه‌اي بود که من و حسني مبارک، به ديدارش در بغداد رفتيم؛ او شکست سنگيني در کنار شهر بصره خورده بود.

صدام به ما گفت که خود براي کنترل عمليات به بصره رفته است. ايراني‌ها به اندازه‌اي سريع عمل کرده بودند که همه خطوط پدافندي شکسته شده بود. او در آنجا مجبور به اين اعتراف شده بود که اکنون نه تنها گلوي حکومتش بلکه گلوي حکومت بسياري از کشورهاي عربي به دست ايرانيان به شدت فشرده شده است."

"الجنابی" به نقل از شاه حسین می گوید: در آنجا حسنی مبارک از وعده ارسال سلاح و نيرو و کمک‌هاي نظامي ارتش مصر در عمل به صدام خبر داد و من نيز سه گردان پشتيباني را به همراه مهمات کافي در اختيار ارتش عراق گذاشتم و اينها همه در حالي بود که خود شاه حسين نيز به آن اعتراف و آن را به صدام گوشزد مي‌کند که نگران پيروز‌ي‌هاي ايرانيان است.

وی افزود: و به اين ترتيب، صدام از همراهي شاه حسين بسيار سپاسگزاري و از اين که اردن با همه امکانات در کنار او و حکومتش است، قدرداني مي‌کند و مي‌گويد که پس از جنگ جبران خواهد کرد و ادامه داده بود که به نظر من، از هر گونه سلاحي براي پيشروي به ايرانيان بهره برده است. به علاوه حسين اردني با کوله‌باري از نوکري استعمار اين جهان را ترک کرد.

نکته ديگر آن که صدام، خصوصي به او گفته بود ايرانيان مرگ را همچون آهن‌هاي ذوب شده در دستان خود نرم مي‌کنند و با چشم پوشي از جان خود، آگاهانه به استقبال مرگ رفته و مواضع ما را مورد تهاجم قرار مي‌دهند.
به اين ترتيب، پايان جنگ براي صدام به قول شاه حسين يک تولد دوباره بوده که وي را با آرامش بر حکومت خونريزش مستولي کرده است.


دکتر "الجنابي" مي‌افزايد: اسناد بسيار بي‌شماري از خيانت‌هاي شاه حسين به ملت عراق و همکاري وي با صدام و جنايت عليه ايران اسلامي موجود است که بسياري از آنها در کتابخانه ملي و سلطنتي اردن و در آرشيو سلطنتي اين کشور موجود است. وي خيانت را تا به آنجا رسانده بود که زمينه انتقال منافقين از خاک اردن را فراهم کرده بود.

گفتني است، صدام براي نخستين بار پس از حمله به کويت تلفني به شاه حسين گفته بود که به اين دليل پوشيدن لباس نظامي پس از فتح کويت خودداري کرده که در جنگ با اين کشور، مردي را در برابر خود نمي‌بيند و آنچه باعث شد، او لباس نظامي در جنگ برابر ايران بپوشد، اين بود که وي با مرداني بسيار آهنين و جنگي رودرو بود.